Etykiety na opakowaniach mają ogromne znaczenie informacyjne i reklamowe. Są ważne w przypadku towarów właściwie ze wszystkich branż, a w kilku sektorach widać to szczególnie. W ich przypadku zapewniają bowiem bezpieczeństwo użytkowania oraz pozwalają być świadomym konsumentem. Chodzi tu o branżę spożywczą, kosmetyczną oraz chemiczną.
Artykuły spożywcze
Etykiety na produktach spożywczych mają za zadanie przekazywać kluczowe informacje na temat żywności. Dane, które powinny się na nich znaleźć, zostały ściśle określone przez przepisy prawa. To właśnie z etykiety konsumenci mogą dowiedzieć się o producencie, składnikach użytych do produkcji danego towaru, jego dacie ważności czy zawartości alergenów. Na etykietce często znajdują się też informacje na temat kaloryki oraz substancji odżywczych w danym artykule spożywczego. Warto przy tym wiedzieć, że wymogi dotyczące podania konkretnych danych mogą nieco się różnić w zależności od typu produktu. Dobrym przykładem jest miód. Na nalepce jego opakowania nie trzeba podawać ingredientów, ponieważ stanowi produkt jednoskładnikowy.
Etykiety na produktach spożywczych są bardzo ważne, ponieważ pozwalają podjąć konsumentom świadomą decyzję. Przekazywane przez nie informacje mają wyjątkowo duże znaczenie zwłaszcza z perspektywy osób z alergiami pokarmowymi lub będących na diecie.
Pod kątem korzyści firm dostarczających na rynek produkty spożywcze, etykiety mają oczywiście znaczenie marketingowe. Ważne więc, aby odpowiednio je zaprojektować. O dobrym przykładzie atrakcyjnych nalepek można przeczytać tu: etykiety na słoiki z miodem – drukarnia Unilogo.
Produkty kosmetyczne
Etykiety na kosmetykach, zwłaszcza tych pielęgnacyjnych, również są bardzo istotne i także przekazują kluczowe informacje o produktach. Dane te dotyczą m.in. składu. Tym samym pozwalają kupować bardziej świadomie i łatwiej dostosować dany produkt do potrzeb skóry czy włosów.
Nalepki informują także o sposobie użycia i bezpieczeństwie stosowania poszczególnych kosmetyków. Oprócz tego czasami można znaleźć na nich oznaczenia dotyczące sposobu produkcji – chodzi tu o symbole wskazujące na to, że produkt nie był testowany na zwierzętach. To ważne z perspektywy osób, którym zależy na kupowaniu kosmetyków cruelty free.
Podobnie jak w przypadku branży spożywczej, z perspektywy przedsiębiorstw kosmetycznych odpowiednio zaprojektowane etykiety wspierają sprzedaż. Powinny być estetyczne i trafiać do określonej grupy docelowej.
Produkty chemiczne
Jeśli chodzi o chemię (np. gospodarczą), etykiety umieszczone na opakowaniach tego typu produktów są kluczowe dla bezpieczeństwa ich użytkowników oraz środowiska naturalnego. Zawierają oznaczenia składników, instrukcje stosowania i niezbędne ostrzeżenia. Brak czytelnych etykiet na produktach chemicznych mógłby przyczynić się do nieprzyjemnych wypadków – w zależności od typu towaru np. do zatrucia, poparzenia czy skażenia środowiska.
Artykuł zewnętrzny
Powiązane artykuły:
- Pompy spożywcze, pompy membranowe, węże przemysłowe – kompendium. Czym się kierować przy wyborze armatury?
- Dlaczego warto inwestować w dobre akcesoria do ogrodzeń elektrycznych?
- Czym charakteryzuje się dobrej jakości wąż ogrodowy?
- Inspekcje przemysłowe – zakres działań
- Jakie akcesoria ogrodzeniowe wybrać?